Chystáte se začít podnikat na internetu? Provoz eshopu skýtá mnoho záludností. Jak podnikat na internetu a nepodcenit žádný detail? I při nákupu rozběhnutého eshopu je žádoucí věnovat pozornost všem textům, které se mohou přitáhnout, nebo naopak odradit potenciální zákazníky. Jak by tedy texty na vašem fungujícím eshopu měly vypadat?
Homepage
- Praktické informace: Na homepage koupeného eshopu patří úderné fráze, díky nimž se odlišíte od konkurence a zaujmete každého nově příchozího zákazníka. Vyzdvihněte nenásilnou formou vaše konkurenční výhody a snažte se zákazníka získat na vaši stranu, ovšem pozor na manipulaci!
- Krátké a výstižné fráze: V případě textu na vašem eshopu rozhodně platí pravidlo čím méně, tím lépe. Nemilosrdně proto proškrtejte veškeré bezobsažné fráze, které zákazníkům nepřináší žádné informace a najdete je na každém, podobně zaměřeném eshopu.
Menu
- Přehledné členění do kategorií koupeného eshopu: V rámci menu je třeba dbát zejména na jeho přehlednost. Kategorie zredukujte na nezbytné minimum, nebojte se však podkategorií. Kategorie by samozřejmě měly být pojmenovány stručně, nicméně co nejvýstižněji.
- Intuitivní filtrování: Lepší než přehnané množství kategorií a podkategorií je z hlediska běžného uživatele rozhodně jednoduché filtrování podle nejrůznějších kritérií. Žádný zákazník si totiž nechce prohlížet tisíce položek, když hledá jednu konkrétní věc.
Produkt
- Detailní popis produktu: Nekopírujte texty od výrobce a vytvořte osobité popisky. Texty by se neměly opakovat, neboť to by zhoršilo vaši pozici ve vyhledávačích. Popisek by měl obsahovat všechny potřebné informace, pokud tedy nějaká informace chybí, dejte si tu práci a dohledejte ji.
- Zajímavý příběh: Produktový popisek však nemusí být suchopárný. Zapojte fantazii a připojte nějaký zajímavý příběh, který u zákazníka vyvolá pozitivní emoce.
Další informace
- Obchodní, přepravní a dodací podmínky: S obchodními podmínkami toho bohužel moc nezmůžeme, neboť jejich forma je poměrně ustálená. O maximální stručnost a přehlednost se však snažte při tvorbě přepravních a dodacích podmínek. Lepší než zdlouhavé texty jsou přehledné tabulky.
- Prezentace internetového obchodu: Nebojte se trochu přiblížit se vašim zákazníkům a představte se jim originálně. Zapomeňte na klasické prezentační články, zkuste vtipným způsobem vykreslit příběh, jak jste začali podnikat a co váš přimělo k tvorbě e-shopu.
Osobní přístup
- Potvrzení objednávky: I běžné potvrzení nákupu může mít osobitou podobu, která vás odliší od konkurence. To stejné platí i v případě vaší další komunikace se zákazníkem.
- Blog: Jako velmi užitečný se ukazuje blog s praktickými tipy a zajímavými nápady. Vyžaduje sice více péče, ale zákazníci jej vždy kvitují s povděkem.
Podnikatelské začátky nejsou snadné, ale existuje spousta způsobů, jak začít na internetu vydělávat rychle. Namátkou jmenujme třeba dropshipingči přeposílání objednávek, které funguje i jako skvělý přivýdělek.