Návod 6: Tvorba kategorií

Vítejte u šestého dílu návodů ŠancePodnikat.cz. Po náročnější tvorbě prvního produktu se dnes pustíme do něčeho trochu více jednoduchého. Vytvoříme novou hlavní kategorii, přidáme do ní subkategorii a následně zařadíme obě kategorie v hlavním menu e-shopu.

 

1. Tvorba nové kategorie

  1. Přihlaste se do administrace e-shopu.
  2. V levém šedém menu klikněte na Produkty/Kategorie.
  3. Nyní jste v přehledu kategorií produktu. Ten je rozdělen na levou a pravou část.
  4. Levá část je zaměřena na přidávání nových kategorií. Zde vyplníte:

    Název = název nové kategorie. Každý název musí být unikátní, zároveň by měl obsahovat správně zvolené klíčové slovo.

    Název v URL = toto pole se Vám vygeneruje samo, můžete nechat prázdné.

    Nadřazená kategorie = zde vyplňujete, zda se jedná o hlavní kategorii tedy není žádná nadřazená kategorie. Nebo se jedná o subkategorii a bude mít nějakou nadřazenou úroveň. Příkladem nadřazené kategorie pro Pánské hodinky jsou například Doplňky. Tzn. hlavní kategorií jsou Doplňky a v nich je kategorie Pánské hodinky.

  5. Ostatní položky můžete v tuto chvíli nechat jako výchozí. Dole klikněte na Přidat novou kategorii.
  6. Kategorie se Vám nyní zobrazí v přehledu kategoriípravé části stránky.
  7. Zde vidíme jednotlivé kategorii tak jak jdou po sobě v menu eshopu.
  8. Jednotlivé kategorie můžeme přesouvat nahoru a dolů pomocí „uchopení“ ikonky na konci řádku (na ikonce jsou tři linky pod sebou).
  9. Kategorie zde zároveň můžete otevřít a v položce Popisek doplnit krátký SEO text, který se bude zobrazovat dole u stránkování pod produkty. Volba Typ zobrazení nám dává možnost vybrat, zda na stránce s kategorií mají být již produkty (ty jsou výchozí) nebo rozcestník (obrázková dlaždice s názvem subkategorie, tak jako je to například na hlavní stránce). Případně může být zapnuté obojí. Tyto volby můžete vyzkoušet, případně nechat tak jak jsou. Na toto nastavení navazuje položka Náhled, zde nahráváte obrázky pro tyto rozcestníky.
  10. Po dokončení klikněte dole na Aktualizovat.
  11. Tyto nastavení upravují menu stránek eshopu. Tj. sloupcové menu, které vidíme nalevo od produktů. Hlavní menu (nahoře v liště) budeme upravovat v následující části.

 

2. Přidání kategorií do hlavního menu

  1. V levém šedém menu klikněte na Vzhled/Menu.
  2. Zde je stránka rozdělena do tří sekcí.
  3. První sekce je pruh v horní části stránky s roletkou Zvolte menu, které chcete upravovat. Zde vybíráte menu, které budeme měnit. Zvolte Main Navigation (tj. hlavní menu).
  4. Druhá sekce je levý sloupec. Ten je nadepsán jako Přidání položek do menu. Zde vybíráme, co vše chceme do menu přidávat. Můžeme přidávat stránky, příspěvky, kategorie apod. Nás bude zajímat položka Kategorie produktů (pokud se Vám zde nezobrazí, klikněte v pravém horním rohu na Nastavení zobrazovaných informací a zapněte zde Kategorie produktů).
  5. Jakmile Kategorie produktů vyrolujete, klikněte na třetí záložku Hledat. Zde napište název vaší nové kategorie. Následně ji označte a klikněte Přidat do menu.
  6. Třetí sekce je Struktura menu. Tzn. ta pravá část stránky. Zde vidíme jednotlivé kategorie seřazené tak jak jsou na eshopu. Odsazení kategorií značí subkategorie. Najděte tedy dole na konci seznamu Vámi přidanou kategorii a posuňte ji tam kam ve struktuře patří. Zároveň můžete kategorii také posouvat doprava. Tím z ní uděláte subkategorii.
  7. U hlavních kategorií lze ještě po vyrolování více informací označit funkci Enable Mega Menu (umožnit megamenu). Tím v hlavním menu zapínáte velké rozbalovací menu se subkategoriemi.
  8. Jakmile menu nastavíte, klikněte na Aktualizovat menu. Tím se vše uloží.


Od roku 2011

Tvoříme webové stránky, provozujeme internetové obchody a prodáváme zboží za MO i VO ceny.

17 000Objednávek

Zpracovali jsme více než 17 tisíc objednávek obsahující více než 80 tisíc produktů.



31 000 000 Kč

Hodnota zpracovaných objednávek již přesahuje 31 milionů korun. Připojte se k nám!

Od roku 2011

Tvoříme webové stránky, provozujeme internetové obchody a prodáváme zboží za MO i VO ceny.


17 000Objednávek

Zpracovali jsme více než 17 tisíc objednávek obsahující více než 80 tisíc produktů.


31000 000 Kč

Hodnota zpracovaných objednávek již přesahuje 31 milionů korun. Připojte se k nám!