Návod 8: Tvorba příspěvku do blogu

Vítejte u osmého dílu návodů ŠancePodnikat.cz. Dnes vytvoříme nový příspěvek do blogu. Ukážeme si, co je důležité v textu pro zákazníka a co pro vyhledávač z hlediska SEO. Do článku přidáme další komponenty jako je galerii fotek, náhodně generované produkty z určité kategorie, kontaktní formulář apod.

 

1. Tvorba článku

  1. Přihlaste se do administrace e-shopu.
  2. V levém šedém menu klikněte na Blog/Přehled příspěvků.
  3. Zde vidíte výpis aktuálních příspěvkůblogu.
  4. Nahoře nad tabulkou klikněte Vytvořit příspěvek.
  5. detailu příspěvku vyplníte:

    Název příspěvku = zadejte poutavý název článku. Ideální název by měl obsahovat i klíčové slovo nebo frázi. Například: „Jaké budou trendy pro konferenční stolky v letošním roce?“.

    Obsah příspěvku, zde vyplníte samotný text článku. V textu určitě nezapomeňte na:

    Strukturu nadpisů, text by měl být členěn na krátké odstavce a nadpisy. Čtenář se tak bude lépe v textu orientovat. Označení nadpisu je velmi jednoduché. Vyberte text nadpisu v editoru textu a nahoře v panelu s nástroji změňte výchozí hodnotu Odstavec na Nadpis 2. Nadpisy označujte v rámci hierarchie. V praxi to znamená že hlavní nadpis, co je na stránce po uložení automaticky vygenerován s název článku je Nadpis 1 (H1). V textu tedy pokračujete Nadpisem 2 (H2). Číselné označení je úroveň nadpisu. Tzn., všechny nadpisy, co jsou H2 (Nadpis 2) si budou rovny. Pokud budete potřebovat vytvořit někde podnadpis, bude to tedy H3 (Nadpis 3). Určitě se nenechte zmást a nedávejte každému dalšímu nadpisu nižší úroveň. Takto označený nadpis si automaticky nastaví styl a uloží svou důležitost pro SEO (optimalizace pro vyhledávače). Výsledek pak je že všechny Vaše články mají stejný styl a vyhledávač se v nich lépe orientuje.  

    Klíčová slova, každý text na webu by měl pomoci i s optimalizací pro vyhledávače. Používejte tedy dostatečné množství klíčových slov. Klíčová slova a fráze jsou ty výrazy, které lidé zadávají do vyhledávače Google a Seznam, když něco hledají. Nezapomínejte také na fakt, že lidé nehledají jen jeden výraz typu např. sedací souprava ale hledají i další klíčová slova jako sedací souprava kožená, sedací souprava do L, sedací souprava hnědá, sedací souprava levně, pohovka pro dva, sedačka pro tři apod. Pro analýzu klíčových slov je velmi dobrý např. nástroj Collabim.cz, který Vám dokáže tyto slova pomoci dohledat. Dbejte tedy na to, aby jich v textu byla celá řada. Někdy pro Vás může být zajímavější obsadit méně používané výrazy na které se rychleji prosadíte, než se snažit získat klíčová slova na která optimalizuje každý.

    Odkazy v texu, cílem blogu je často dostat uživatele na další stránky.Příkladem mohou být například recenze produktů, kde zmiňujeme konkrétní kategorie nebo produkty. Označte kurzorem v editoru textu slovo nebo slovní spojení. V panelu s nástroji vyberte ikonku řetězu (Vložit/upravit odkaz) a doplňte URL požadované stránky. Takto vytvoříte odkaz na další stránku nebo kategorii. Odkazy ideálně přidávejte na klíčová slova, tj. aby slovo konferenční stolky vedlo do kategorie Konferenční stolky apod.



    Rubriky = v pravém sloupci vyberete rubriku blog. Později lze vytvořit i další rubriky například recenze, návody, video, rozhovory.

    Náhledový obrázek = zde vyberte fotografie, která se Vám má zobrazovat v dlaždici s příspěvkem.

  6. Nyní klikněte v pravém horním rohu na Publikovat nebo Aktualizovat. Nový příspěvek blogu se Vám zobrazí na hlavní stránce a v přehledu blogu tj. Domena.cz/blog. Článek nezapomeňte také sdílet na sociálních sítích.

 

2. Rozšířené možnosti tvorby obsahu

  1. V horní části stránky nad boxem s editorem textu je modré tlačítko s volbou Backend Editor a Frontend editor. Tyto dvě volby Vám zapínají rozšířené možnosti přidávání obsahu. Backend Editor zapíná přidávání v prostředí administrace a Frontend editor simuluje přidávání prvků přímo na webu.
  2. Klikněte na Backend Editor.
  3. Nyní se Vám textové pole změnilo na samostatný vnořený šedý box. Všimněte si nových nástrojů, začneme levým rohem boxu:

    Ikona šipek do 4 směrů = touto ikonkou můžete celý prvek přesunout. Přesouvat lze v rámci sloupců a dalších polí.

    Ikonka řádků pod sebou = zde volíte šíři a počet sloupců. Stránku tak můžete rozdělit na půlku, třetiny nebo zvolit jeden ze sloupců širší. Zvolte nastavení například na dva sloupce. Nyní se Vám vedle Vašeho sloupce otevřel další prázdný sloupec.

    Ikonka plus v novém volném sloupci = tako ikona slouží k přidání nového komponentu. Můžete přidat nadpis, textové pole, tlačítko, galerii fotek, přehrávač videa apod. Ve výběru nových komponentů vyberte například Mřížku médií, tj. galerii. Po jejím výběru se Vám otevře okno s doplňujícími volbami, tj. jaké obrázky v galerii zobrazit, kolik fotografií na řádek. Přidejte první fotky a Uložte změny.

    Nyní se Vám Mřížka médií ukazuje již v druhém sloupci. Pokud nad tento nový prvek najedu kurzorem, zobrazí se mi zelený box s volbami. Zde opět vidíme ikonku pro přesun, následuje ikonka tužky pro editaci, tj. otevření okna ve kterém jsme právě byli a ikonku pro duplikování a smazání.

    Každý sloupec pak obsahuje vždy ikonu pro přidání dalšího komponentu, ikonu tužky pro editaci a ikonu křížku pro smazání. Skrz ikonu tužky zde můžete určitému sloupci nastavit například vzhled, tj. barvu.

    Stejně jako jsme nyní přidali další sloupec, můžeme i dole přidávat skrz velkou ikonku plus další řádek. Další řádek můžeme opět dělit na další slupce nezávisle na prvním řádku. Snadno tak můžeme nastavit například první řádek na dva sloupce (text a galerii) a pod ně vložit druhý řádek s produkty. Stačí pouze vytvořit nový řádek a přidat komponent Product by Category tj. produkty z určité kategorie. V nastavení vyberte o jakou kategorii se jedná a nastavíte počet produktů na řádek.

Tento způsob editace není pouze v blogu. Ale je možný i u každého produktu nebo jiné obsahové stránce (hlavní stránka, kontakty, vše o nákupu, obchodní podmínky).


Od roku 2011

Tvoříme webové stránky, provozujeme internetové obchody a prodáváme zboží za MO i VO ceny.

17 000Objednávek

Zpracovali jsme více než 17 tisíc objednávek obsahující více než 80 tisíc produktů.



31 000 000 Kč

Hodnota zpracovaných objednávek již přesahuje 31 milionů korun. Připojte se k nám!

Od roku 2011

Tvoříme webové stránky, provozujeme internetové obchody a prodáváme zboží za MO i VO ceny.


17 000Objednávek

Zpracovali jsme více než 17 tisíc objednávek obsahující více než 80 tisíc produktů.


31000 000 Kč

Hodnota zpracovaných objednávek již přesahuje 31 milionů korun. Připojte se k nám!