Vítejte u čtvrtého dílu návodů ŠancePodnikat.cz. Dnes se pustíme do tvorby profilů na sociálních sítích Facebook, Instagram a jejich následného napojení na e-shopu. Pokračovat budeme přidáním funkce Messenger chat přímo na e-shopu.
1. Tvorba firemního profilu na facebooku
Otevřete si osobní profil na Facebooku.
V levém panelu (Přátelé, Skupiny, Marketplace…) klikněte na Zobrazit další.
Najděte položku Stránky.
Otevře se Vám přehled stránek, zde klikněte Vytvořit stránku.
Pokračujte Vyplněném informací o stránce. Stránku pojmenujte doménou obchodu. Na začátku každého slova doporučujeme dát velké písmeno a na konci nezapomeňte .cz, např. VaseDomena.cz. Kategorie obchodu pak to, co se hodí nejblíže Vašemu podnikání tj. např. Obchod s oblečením.
Po vytvoření stránky nezapomeňte nahrát profilový obrázek,široký timeline banner (oboje Vám zašleme) a doplnit základní informace o Vašem podnikání, tj. telefon, e-mail, doménu, adresu, ideálně i krátký popis.
Výsledkem je hotová Facebook stránka s URL adresou např. www.facebook.com/VaseDomena.cz. Tuto URL budeme v dalším kroku zadávat na e-shopu.
2. Tvorba firemního profilu na Instagramu
Otevřete si osobní profil na Instagramu.
V pravém horním rohu klikněte na Váš profil a následně v roletce na Nastavení.
Pokračujte v levém panelu Přepnout na profesionální účet.
Opět následuje průvodce, tj. vyberete Firemní účet, kategorii a Založíte účet.
Výsledkem je hotová Instagram stránka s URL adresou např. www.instagram.com/VaseDomena.cz.
3. Napojení profilů na e-shopu
Přihlaste se do administrace e-shopu.
V levém šedém menu klikněte na Nastavení šablony.
Následně klikněte na Header Settings.
Úplně dole v části Header Customer Support Box, přepište poslední řádek:
Pokud nebudete chtít doplnit i YouTube, stačí zde smazat.
Následně klikněte Save Changes.
Podobnou změnu budeme doplňovat ještě v sekci Nastavení šablony/Social Media / Sharing.
Zde je to již jednoduší, pouze do příslušných řádků zkopírujete URL adresy jednotlivých profilů, tj. doplníte URL Facebooku, Instagramu. Pokud nechcete YouTube, stačí zde opět smazat již doplněné URL.
Následně opět klikněte na Save Changes.
Touto cestou v obou případech můžete sociální sítě přidávat i ubírat.
Funkčnost profilů vyzkoušejte přímo na webu. Klikněte na ikony sociálních sítí přímo v listě hlavičky webu a zákaznické podpoře.
4. Přidání Messenger chatu na e-shopu
Přihlaste se do administrace e-shopu.
V levém šedém menu klikněte na Facebook Chat.
Zde v prvním boxu klikněte na tlačítko Upravit plugin pro chat.
Ve vyskakujícím okně vyberete Vaši nově založenou Facebook stránku a kliknete Pokračovat.
V nastavení chatu lze vybrat úvodní oslovení, barva, umístění apod. Na začátek doporučujeme vše nechat výchozí. Pouze zkontrolujte, zda je zvolen jako jazyk Čeština. Následně klikněte v pravém spodním rohu na Zveřejnit.
Chat se Vám následně bude zobrazovat na webu. Zprávy budete přijímat na Váš firemní Facebook profil. Určitě si vyzkoušejte pár zpráv odeslat a následně odpovědět.