Výběr vhodné domény je pro eshop klíčové. Doména vás bude provázet po celou dobu vašeho podnikání. Rozhodně byste ji neměli měnit, neboť zákazníci a vyhledávače si velmi obtížně zvykají na nový tvar.
Jaká by měla být správná doména pro eshop?
- Krátká, nikomu se nechce vypisovat dlouhé internetové adresy.
- Výstižná, podle názvu domény by měl potenciální zákazník snadno identifikovat, čemu se vašem eshopu věnuje.
- Srozumitelná a jasná, doména by se měla snadno vyslovovat a zároveň by nemělo hrozit, že méně zkušený uživatel ji při zadávání do vyhledávače zkomolí.
- Zapamatovatelná, v dnešní hektické době se nikdo nebude snažit vaši firmu složitě dohledávat, jestliže si doménu nezapamatoval.
- Bez dvojsmyslů a nadávek, v názvu domény nemají co dělat sexistické a hanlivé výrazy
Čeho můžete při tvorbě názvu domény využít?
- Propagujte doménou svou firmu. Při tvorbě domény se snažte využít název vaší firmy nebo přímo konkrétního výrobku, na jehož prodej se na eshopu specializujete. Svou firmu tak budete přímo propagovat a zákazníci si její název rychleji zapamatují.
- Zdůrazněte odvětví, ve kterém podnikáte. Je-li název firmy příliš dlouhý nebo těžko srozumitelný, zvolte raději obecný název domény inspirovaný oblastí, které se věnujete. Nejspíš však narazíte na problém, že hodně domén už je registrovaných. V tom případě do názvu domény zakomponujte nějaký unikátní výraz, například „shop“.
- Pomlčka v názvu. K pomlčce v názvu domény se uchylte pouze v případě, že varianta bez ní už je obsazena. Mnohem lepší je však vymyslet jiný název, aby ze strany zákazníků nedocházelo k nežádoucím záměnám.
Pokud je vaše doména eshopu z více slov, zaregistrujte si všechny možné varianty. V opačném případě by se mohlo stát, že vaše konkurence zvolí podobnou doménu, což by pro zákazníky mohlo být velmi matoucí. Nechcete-li eshop rozjíždět od nuly, prohlédněte si naší nabídku eshopů k prodeji. Začněte vydělávat na internetu!