Založit a udržovat úspěšně fungující internetový obchod není hračka. Ale tím to nekončí. Další výzva na vás čeká, když přestane být v silách jednoho člověka e-shop vést. Poradíme vám, z jakých profesí by se měl ideální tým skládat a jak najít ty správné lidi, kteří posunou váš byznys o příčku výš.
Klíčovou osobností každého podnikání, a tedy i internetového obchodu, je zakladatel. Osobnost, která tmelí ostatní členy týmu v organický a funkční celek. Zakladatel by měl mít jasnou vizi nejen v tom, čeho chce dosáhnout, ale hlavně jakou cestou. Je to člověk, který vytyčuje cíle a zároveň je schopný k nim dojít.
Zároveň by to měl být schopný projektový manažer, mít všeobecný přehled a vzdělání a hlavně by měl mít lidově řečeno čich na lidi. Vždy výběr teamu leží v počáteční fázi hlavně na jeho bedrech. Zakladatel tak musí fungovat i jako zkušený personalista, který dokáže rozpoznat ty pravé lidi a zároveň je zaučit.
První otázka, kterou by si měl majitel e-shopu položit zní, jaké lidi k sobě potřebuje a co od nich očekává? Při výběru teamu a náboru nových zaměstnanců na vás bude čekat řada důležitých rozhodnutí. Například volba, zda přijmout špičkového odborníka, který střídá jednu firmu za druhou nebo méně zkušeného, ale stejně smýšlejícího člověka.
V této fázi vás bude s velkou pravděpodobností čekat pročítání řady životopisů. Pokud si nejste jistí, jakou formu by měl mít, podívejte se na vzor životopisu.
Pro e-shop je klíčová osobnost zakladatele, který má vizi a schopnosti ji naplnit, včetně výběru fungujícího týmu.
Nejprve je potřeba se zamyslet, jaké profese mají ve vašem internetovém obchodě uplatnění a s čím potřebujete nejvíce pomoci. Kandidáty je potřeba hodnotit také podle toho, jestli vyhovují vašim firemním hodnotám a budou se hodit do týmu. V případě, že do svého e-shopu hledáte nové zaměstnance, zaregistrujte se na VímVíc. Vyhledávaný kariérní portál vám pomůže najít přesně ty pracovníky, které hledáte.
Některé profese, jako je například skladník nebo asistent, je potřeba vykonávat přímo v kanceláři nebo ve skladu. Mnoho dalších ale s vámi může spolupracovat na dálku. Jedná se především o pracovníky, kterým k práci stačí digitální nástroje. Externí spolupráce má mnoho výhod.
Budete platit nižší nájem za pronájem menších kancelářských prostor. Externisty můžete najímat odkudkoli, nejen ze svého okolí, a máte díky tomu výrazně větší výběr. Ušetříte také za nejrůznější odvody nebo benefity, protože externisté pracují většinou na živnostenský list.
Výběr vhodných spolupracovníků, profesí a forem spolupráce je pro úspěch e-shopu klíčový.
Zaměstnavatelé obvykle hledají zaměstnance tak, že zveřejní inzerát na internetu nebo na sociálních sítích. Než ale začnete psát a zveřejňovat pracovní nabídky, velmi dobře si rozmyslete, jaké jsou vaše vlastní požadavky na uchazeče a konkrétní profesi. S tím vám pomůže jednoduchá tabulka, do které si zanesete všechny potřebné údaje.
Svoje šance na nalezení ideálního člena týmu zvýšíte, když si uděláte firemní profil na kariérním portálu, jako je například VímVíc. Uchazeči o práci se o vás dozví všechny potřebné informace.