Získat si klienta a udržet není snadné, pokud nevíte, jakých chyb se v jednáních dopouštíte. Při jednání hraje velkou roli vaše charisma, úroveň vystupování a v neposlední řadě také množství dosažených zkušeností.
Stanovte pevně dané termíny. Při vytváření nabídky zákazníkovi, nezapomeňte určit pevně daný termín, do kterého se má vyjádřit. Ze zkušeností z praxe je o mnohem menší šance na získání odezvy, když má zákazník volný průběh na odpověď.
Dokažte, že zákazník produkt potřebuje. Vžijte se do role zákazníka a pokuste se uhadnout, jaké má pocity a tužby. Pokud nedokážete vysvětlit zákazníkovi, co z toho bude mít ON, nedokážete ani prodat nabízený produkt.
Vyvarujte se složitým termínům a návodům. Lidé častěji spíše prohlížejí obsah než-li čtou. Píšete-li např. e-mail zákazníkovi, použijte jednoduché fráze a slova. Jasně a krátce vypište výhody vaší služby. Používejte multimediální obsah k podpoře vaší prezentace.
Získejte si důvěru zákazníka. Lidé nemají rádi přílišnou dokonalost. Pokud na sebe odhalíte nějaký nedostatek nebo "přípustnou" vadu produktu, získáte si postavení poctivého a důvěryhodného dodavatele.
Vyřeště zákazníkův problém. Lidé stále dokola řeší stejné životní situace. Peníze, láska, zdraví, sex, štěstí, přátelství. Toto jsou oblasti, ve kterých chceme uspět v životě. Ukažte zákazníkovi, že užitím vašeho výrobku dosáhne svých cílů a získáte si jeho přízeň.
Nabídněte jednoduché řešení. Lidé se nechají vést a nechtějí rozhodovat. Pokud nabídnete rozsáhlou nabídku o desítkách obdobných produktů, zákazník bude dlouho vybírat a nemusí nakoupit vůbec. Připravte svou nabídku do několika jasně daných balíčků služeb a veďte zákazníka k rychlému a rozhodnému nákupu.