Díl 6: Výběr vhodné domény pro eshop

Výběr vhodné domény je pro eshop klíčové. Doména vás bude provázet po celou dobu vašeho podnikání. Rozhodně byste ji neměli měnit, neboť zákazníci a vyhledávače si velmi obtížně zvykají na nový tvar.

 

Jaká by měla být správná doména pro eshop?

  1. Krátká, nikomu se nechce vypisovat dlouhé internetové adresy.
  2. Výstižná, podle názvu domény by měl potenciální zákazník snadno identifikovat, čemu se vašem eshopu věnuje.
  3. Srozumitelná a jasná, doména by se měla snadno vyslovovat a zároveň by nemělo hrozit, že méně zkušený uživatel ji při zadávání do vyhledávače zkomolí.
  4. Zapamatovatelná, v dnešní hektické době se nikdo nebude snažit vaši firmu složitě dohledávat, jestliže si doménu nezapamatoval.
  5. Bez dvojsmyslů a nadávek, v názvu domény nemají co dělat sexistické a hanlivé výrazy

 

Čeho můžete při tvorbě názvu domény využít?

  • Propagujte doménou svou firmu. Při tvorbě domény se snažte využít název vaší firmy nebo přímo konkrétního výrobku, na jehož prodej se na eshopu specializujete. Svou firmu tak budete přímo propagovat a zákazníci si její název rychleji zapamatují.
  • Zdůrazněte odvětví, ve kterém podnikáte. Je-li název firmy příliš dlouhý nebo těžko srozumitelný, zvolte raději obecný název domény inspirovaný oblastí, které se věnujete. Nejspíš však narazíte na problém, že hodně domén už je registrovaných. V tom případě do názvu domény zakomponujte nějaký unikátní výraz, například „shop“.
  • Pomlčka v názvu. K pomlčce v názvu domény se uchylte pouze v případě, že varianta bez ní už je obsazena. Mnohem lepší je však vymyslet jiný název, aby ze strany zákazníků nedocházelo k nežádoucím záměnám.

 

Pokud je vaše doména eshopu z více slov, zaregistrujte si všechny možné varianty. V opačném případě by se mohlo stát, že vaše konkurence zvolí podobnou doménu, což by pro zákazníky mohlo být velmi matoucí. Nechcete-li eshop rozjíždět od nuly, prohlédněte si naší nabídku eshopů k prodeji. Začněte vydělávat na internetu!

Chcete začít úspěšně podnikat?
Sestavíme Vám příležitost namíru
Máte dotaz?