Díl 18: Obchodní podmínky pro slovenský eshop

Provozujete-li váš eshop i na Slovensku nebo máte v plánu rozšířit pole působení, měli byste samozřejmě přizpůsobit obchodní podmínky tamní legislativě. Poradíme vám jak na to, aby byly vaše začátky podnikání na internetu bez problémů.

 

Na co si dát při tvorbě nebo koupi eshopu pozor?

Nejen při tvorbě nového eshopu, ale také při provozování již fungujícího internetového obchodu či nákupu eshopu je nutné věnovat mimořádnou pozornost obchodním podmínkám. Nově podle Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží či poskytování služeb je nad rámec zákona, aby obchodní podmínky vyjadřovaly souhlas zákazníka. Jinak řečeno, není přípustné vyžadovat souhlas zákazníka s obchodními podmínkami. Taková formulace by se v žádném případě neměla objevit ani během objednávky na e-shopu. V opačném případě vám může od Slovenské obchodní inspekce (SOI) hrozit pokuta dosahující až několika stovek eur.

 

Jak upravit obchodní podmínky?

Nebojte, nečeká vás žádné složité přepisování. V obchodních podmínkách přeformulujte odstavec, který je věnován smluvnímu vztahu mezi vámi a zákazníkem. Stačí nahradit informaci o souhlasu zákazníka s obchodními podmínkami na frázi vyjadřující skutečnost, že se s nimi seznámil. Podobná změna by se měla týkat i objednávkového formuláře.

 

Co všechno musí být v obchodních podmínkách?

Zákazník by před uskutečněním nákupu ve vašem eshopu měl být vždy seznámen s následujícími informacemi:

  • Údaje o prodávajícím (obchodní jméno, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, sídlo podnikání, právní formu podnikání, název registru a číslo zápisu, název a adresu orgánu vykonávajícího dozor).
  • Popis služby nebo zboží.
  • Celková cena služby nebo zboží, včetně DPH.
  • Cena balného a dopravy (pro tyto informace můžete pro větší přehlednost vyčlenit samostatnou kategorii).
  • Nutnost platby předem, jestliže vyžadujete uhrazení zálohy.
  • Platební, dodací a reklamační podmínky Adresa pro případné reklamace a stížnosti (v případě, že se liší od sídla podnikání).
  • Zodpovědnost prodávajícího za vady služby či zboží.
  • Informace o záruce poskytované výrobcem nad rámec zákona.
  • Možnosti odstoupení od smlouvy bez udání důvodu (upozornění na nutnost uhradit náklady na vrácení zboží zákazníkem).
  • Situace, kdy nemá zákazník právo od smlouvy odstoupit.
  • Možnosti alternativního řešení sporů.
  • Dostupnost zboží a dodací lhůty.
  • Souhlas zákazníka s povinností uhradit celkovou cenu.
  • Prohlášení o ochraně osobních údajů zákazníka.

 

Přejeme vám hodně úspěchů při podnikání na internetu, ať už se bude jednat o pronájem eshopu, koupi e-shopu, dropshiping nebo přeposílání objednávek.

Chcete začít úspěšně podnikat?
Sestavíme Vám příležitost namíru
Máte dotaz?