Díl 10: Jak psát texty pro nový nebo koupený eshop

Všechny texty zveřejněné ve vašem internetovém obchodě mohou podpořit prodej a také přispět k budování dlouhodobého vztahu se zákazníky. Proto je škoda, tento způsob přilákání zákazníků nevyužít. Dnes se tedy podíváme na to, jak psát čtivé, ale zároveň smysluplné texty, které se budou „líbit“ nejen zákazníkům, ale i vyhledávačům.

 

Jaké by měly být texty uveřejněné na eshopu?

  1. Stručné a „k věci“, v dnešní uspěchané době nechce nikdo číst sáhodlouhé popisky plné slovní vaty, snažte se proto zachovat jen nezbytné množství informací.
  2. Jasné a srozumitelné, pokud je to jen trochu možné, vyhněte se termínům a cizím slovům, jejichž přemíra může mnoho lidí takřka znechutit.
  3. Gramaticky správné, dbejte i na gramatickou stránku svých textů, neboť text plný chyb nepůsobí seriózně, což by mohlo zákazníky, kteří dbají na každou maličkost, odradit.
  4. V jednotném stylu, všechny popisky i texty by měly bát napsány v podobném duchu, aby byl výsledný dojem celistvý. Vždy také berte ohled na to, kdo bude texty číst, a tomu se snažte přizpůsobit i styl. Jsou-li vaší cílovou skupinou mladí lidé, můžete si dovolit zvolit uvolněnější tón, naopak starší ročníky ocení sofistikovanější projev.
  5. Přehledné, všechny texty na eshopu by měly mít přehlednou strukturu, aby zákazník věděl, co od nich může očekávat. Důležitou roli zde hraje i nadpis, který by měl být poutavý a výstižný zároveň.

 

Jak má vypadat správný popisek zboží na eshopu?

Značná část majitelů koupených eshopů se spoléhá na to, že zákazníkovi stačí fotografie zboží. Platí sice, že prodávají zejména fotografie nabízených produktů, ale v případě, kdy zákazník klikne na produkt, o který má vážný zájem, a nenajde potřebné informace, může si nákup velice rychle rozmyslet, v horším případě na stránky vašeho e-shopu už nikdy nezavítá. Nebude totiž chtít zkoušet, zda u jiného produktu popisek najde. Mnoho provozovatelů internetových obchodů slepě kopíruje texty, které jim poskytl výrobce. To sice může být levnější a časově méně náročné, než si texty napsat nebo si je nechat vytvořit na míru, ale může se to ukázat jako zásadní chyba. Suchopárné, nic neříkající texty působí spíše odpudivě, a existuje tedy poměrně malá pravděpodobnost, že zákazníka přesvědčí k nákupu. I popisek by měl být poutavý, aby zákazníka zaujal. V neposlední řadě mají kopírované popisky neblahý vliv na zobrazovanou pozici v internetových vyhledávačích, které tyto texty doslova „penalizují“ horším umístěním.

Popisek by měl být stručný, omezte se na maximálně 600 znaků. Vyzdvihněte přínos, jaký bude zboží pro zákazníka mít. Důležité je uvést všechny relevantní parametry výrobku, jako je velikost, barva, hmotnost, použitý materiál a podobně. Zmiňte i výhody nákupu ve vašem eshopu, případně doporučte i další zboží, které by zákazníky mohlo při nákupu výrobku také zajímat. Pozornost věnujte i popiskům kategorií a podkategorií, které často rozhodují o tom, jestli se zákazníci na konkrétní výrobky vůbec podívají. Při psaní popisků na eshopu dbejte i na použití tzv. klíčových slov. Nepodléhejte však tendenci vměstnat do každého textu co nejvíce klíčových slov. Vyhledávače tuto snahu rozpoznají a na vyšší pozici se tedy nedostanete. Navíc odpudíte zákazníky opakováním stále stejných výrazů, které do textu nezapadají.

 

Využijte služeb copywritera

Jestliže nemáte čas na psaní popisků a dalších textů pro váš internetový obchod, obraťte se na copywritera. Vězte, že investice do profesionálně napsaných textů se vám brzy vrátí. Schopný copywriter napíše texty pro eshop přesně podle vašich požadavků, se zakomponováním klíčových slov. Tyto texty tak mohou snáze vzbudit pozornost zákazníka a vyvolat u něj potřebu si dané zboží zakoupit.

Chcete začít úspěšně podnikat?
Sestavíme Vám příležitost namíru
Máte dotaz?